Saturday, September 18, 2010

Akhir Zaman...Perang Besar-besaran (Armageddon)

Adapun tanda - tanda kiamat yg besar, sebahagian ulama' mengatakan akan di mulai dengan suatu siri peperangan yg bersifat mega lagi dahsyat . Boleh saja kita namakan ia sebagai ibu segala peperangan. Perang yg saya maksudkan itu ialah SIRI PEPERANGAN ARMAGEDDON .
Adakah anda pernah mendengarnya?.
Adakah ia kedengaran seperti cerita rekaan ataupun dongeng ?.

Mukadimah Perang Armageddon

Apakah maksud perkataan itu ? Armageddon ? . Sebenarnya maksud Armageddon ialah berasal dari 2 perkataan dari bahasa ibrani iaitu ;

Ar bermaksud bukit atau gunung

Mageddo ialah nama satu lembah yg terletak di Palestin ( di sini lah dijangkakan akan berlakunya ibu segala peperangan itu ) Lembah itu bermula dari Mageddo yg terletak di utara sehinggalah membentang ke sebelah selatan sehinggalah ke suatu tempat yg bernama Edom . Jarak di antara keduanya ialah lebih kurang sejauh 200 batu manakala lebarnya lebih kurang 100 batu dari laut putih yg terletak di barat sehinggalah ke sebelah timur ( Bukit Mohab)

Selain digelarkan sebagai ibu segala peperangan ,perang Armageddon ini juga dikenali sebagai " peristiwa besar dan peristiwa kehancuran" ada juga yg mengelarkan dengan " Perang persekutuan -internasional " ada juga melabelkan sebagai "strategi perang raksasa " ataupun "perang dunia ke 4"( ada yg berpendapat perang dunia ke 3 ialah perang dingin diantara USA dengan Soviet Union ) . dan" Perjanjian Perdamaian yg palsu ". Sebenarnya banyak lagi gelaran -gelaran kepada peperangan Armageddon itu.

Sebenarnya gelaran-gelaran yg banyak itu menunjukkan bahawa peperangan itu adalah satu perang yg amat dahsyat . Adakah perang ini yg dimaksudkan dengan maksud hadis RasulAllah s.a.w.

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, "Tidaklah akan berlaku qiamat, sehingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi sehingga kaum Yahudi itu bersembunyi di sebalik batu dan pohon kayu, lalu batu dan pohon kayu itu berkata, (Hai orang Islam, inilah orang Yahudi ada dibelakang saya. Kemarilah!l Dan bunuhlah ia!", kecuali pohon gharqad (semacam pohon yang berduri), kerana sesungguhnya pohon itu adalah dari pohon Yahudi (oleh sebab itulah ia melindunginya)".Riwayat Al Bukhari


Hadis di atas menerangkan bahawa akan berlaku peperangan di antara kaum muslimin dengan Kaum Yahudi di Palestin . Perang itu dimenangi oleh Kaum Muslimin . Di dlm peperangan itu buka setakat malaikat turun menolong tentera Islam seperti siri-siri peperangan di zaman Rasulallah dan perang-perang fi sabilillah yg lain . Bahkan pokok ,batu pun turut membantu ,sekiranya di belakang pokok ataupun batu itu bersembunyi tentera yahudi ,maka pokok ataupun batu itu akan bercakap ,wahai muslim sesungguhnya di belakang ku ini ada tentera Yahudi ,maka bunuhlah ia ... melainkan pokok krismas ( iaitu pokok yg dihisai dengan lampu -lampu dan perhiasan lain semasa Hari Natal ). Dan pokok itu adalah satu-satunya pokok yg akan masuk ke dlm neraka .

Para perancang strategi ketenteraan berpendapat lembah Armageddon itu adalah satu kawasan yg strategik ,sesiapa yg dapat menguasai lembah itu ,maka mereka akan dapat mengalahkan musuhnya. Istilah Armageddon ,sebenarnya sudah tidak asing lagi bagi orang Yahudi dan Nasrani ( Ahli kitab). Perang itu tertulis di dlm kitab-kitab suci mereka . Mereka sangat mengambil serius perkara ini ,masakan tidak ,sekiranya anda telah menyaksikan Siri The Arrivals ( sila klik edisi bongkar bagi sesiapa yg belum menyaksikan siri tersebut di blog ini ),salah satu sirinya mengatakan bahawa pihak tentera Israil telah menubuhkan satu pasukan Elit yg bernama PASUKAN KOMANDOR ELIT KAFIR .

Mereka redha akan gelaran itu ,adakah mereka tidak tahu apakah makna KAFIR itu ? Bukankah mereka terkenal dengan manusia yg paling bijak di dunia . Pada pendapat saya ,mereka terlalu taksub dengan HERO mereka ,asalkan diterima menjadi pengikutnya , gelaran apapun mereka akan terima . Siapakah hero mereka ye ... para pembaca barangkali sudah tahu . Di dahi hero mereka ada tertulis Kaf Fa Ra ( dlm tulisan arab) .Dan desas desus /khabar angin ada pendapat yang mengatakan bahawa kononnya mereka ( Yahudi ) telah menempah sebilangan ( ribuan ) pedang yg diperbuat dari tantinum . Tantinum adalah logam yg lebih kukuh drp besi . Adakah berita ini benar ? Kalau benar untuk apa mereka menempah pedang itu ?

Sebenarnya kita dibenarkan mengambil beberapa cerita yg benar drp kitab-kitab mereka , sekiranya cerita -cerita/kisah-kisah atau maklumat-maklumat di dlm kitab itu selari dan sesuai dengan kitab Al Quran dan Al Hadis . seperti mana sabda rasul Allah s.a.w yg maksudnya .

" Drp Ibnu Umar darp Rasulallah s.a.w bersabda ; Sampaikan ajaran-ajaranku walaupun satu ayat dan bicarakanlah dari ajaran Bani Israil (yahudi) dan tiada halangan " Riwayat Al Bukhari

Walaubagaimanapun kita mesti berhati - hati apabila mengambil cerita-cerita /kisah-kisah /maklumat-maklumat drp kitab-kitab mereka . Seperti mana maksud hadis Rasulallah s.a.w

"Drp Abu Hurairah r.a drp Rasulallah s.a.w bersabda; Apabila ahli kitab yg berbicara ( tentang agama)maka janganlah kamu benarkan dan janganlah kamu dustakan" Riwayat Al Bukhari...

No comments:

Post a Comment